ICONE heeft eerlijkheid, openheid en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Wij zullen het maximale doen om u zo goed mogelijk te behandelen binnen onze mogelijkheden. Onverwachte zaken kunnen optreden tijdens een medische behandeling. Voor zover complicaties en risico's te maken hebben met de behandeling die u ondergaat, zullen deze vooraf met u worden besproken. Als er tijdens een behandeling een probleem ontstaat zullen wij alles doen om u zo goed mogelijk te behandelen.
Mocht er desondanks een klacht zijn of meent u onjuist te zijn geïnformeerd of niet goed te zijn behandeld, dan verzoeken wij u gebruik te maken van onze klachtenregeling.
Per 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen (Wkggz) volledig in werking getreden. Wij hebben een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de stichting DOKH.
Klachtenregeling
- Melden van een klacht
U kunt uw klacht schriftelijk doorgeven. Dit kunt u doen via info@icone.nl, wij zullen binnen 7 werkdagen contact met u opnemen. Wij willen er graag samen met u uitkomen.
- Telefonisch gesprek met klachtenfunctionaris
Mochten we er samen niet uitkomen kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van DOKh.
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00 uur)
E-mail: klachtenengeschillen@dokh.nl
Website: www.dokh.nl
Tijdens het telefoongesprek met de klachtenfunctionaris wordt u geïnformeerd over de mogelijkheden en de rol van de klachtenfunctionaris hierin. In het gesprek wordt bepaald wat de vervolgstappen zijn. U ontvangt daarna altijd een schriftelijke verslag hiervan.
- Bemiddeling
De klachtenfunctionaris maakt een afspraak voor een gesprek tussen u en degene over wie de klacht gaat. De klachtenfunctionaris zal ook aanwezig zijn. Tijdens dit gesprek zal de klachtenfunctionaris optreden als onafhankelijke bemiddelaar. Hiervan zal ook een schriftelijk verslag worden gemaakt.
- Advies klachtenfunctionaris aan directie
Naar aanleiding van de uitkomst van het gesprek stelt de klachtenfunctionaris een advies op met aanbevelingen voor de directie. Dit advies is leidend. U zult op de hoogte gesteld worden van dit advies.
- ZKN- geschillencommissie
Indien u het niet eens bent met het advies, kunt u zich melden bij de ZKN-Geschillencommissie (brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland). Zij zullen de klacht dan opnieuw in behandeling nemen. De Geschillencommissie brengt een bindend advies uit of bevordert een schikking tussen u en onze zelfstandige kliniek.
https://zkn.nl/geschillen
Uitgebreide informatie over de klachtenregeling vindt u hier.